"When is Miss Sanna coming back to teach us?!" - Reisverslag uit Esbjerg, Denemarken van Sanna Ven - WaarBenJij.nu "When is Miss Sanna coming back to teach us?!" - Reisverslag uit Esbjerg, Denemarken van Sanna Ven - WaarBenJij.nu

"When is Miss Sanna coming back to teach us?!"

Blijf op de hoogte en volg Sanna

30 Maart 2014 | Denemarken, Esbjerg

En toen was het alweer 30 maart, ook deze maand is bijna voorbij en dat betekent dat ik halverwege mijn stage ben. Dat voelt vrij raar, want voel me thuis op deze school en in deze stad :)

Maandag 17 maart t/m woensdag 19 maart waren 'normale' dagen. De lessen gingen goed en de leerlingen waren tevreden (altijd het belangrijkste natuurlijk). De donderdag (20 maart) verliet ik mijn Deense stulpje voor een tripje naar The Netherlands!! Die dag ben ik om 9 uur mijn deur uit gegaan waarna ik met de bus en trein richting Kolding ging. Hier had ik afgesproken met Martin en Jonas: mijn twee Deense chauffeurs ;). Rond half 12 waren we vertrokken uit Kolding. Ik had het gevoel dat het een lekker snel ritje zou worden en dat ik rond 7 uur mijn pa kan omhelzen bij de IKEA. Maar helaas... Rond 2 uur reed onze Deense formule 1 wagen niet meer zo snel, we stonden namelijk in de file voor de tunnel in Hamburg. Dit heeft 3 uur geduurd, waarna we de snelweg af werden geleid. Daar begon de drama pas... Het hele centrum stond vast en je kon geen kant meer op. Dit heeft nogmaals 3 uur geduurd... Geloof me, na 3 uur wil je geen 'raad het dier', 'raad het fruit' of 'raad een beroemd persoon' meer spelen. Tijdens deze rit moest ik pap op de hoogte houden hoe laat we thuis zouden zijn, dus had ik even met hem gebeld. Hij vroeg of ik al wat Deens had geleerd met die twee heren in de auto. Nou... Deense scheldwoorden heb ik in ieder geval genoeg gehoord... 'For fanden, for helved og for satan, kører nu!!!' Haha. Rond 8 uur waren we dan uit het centrum van Hamburg en kon de formule 1 wagen weer knallen. Rond 11 uur kon ik mijn pa een knuffel geven bij de McDonald's in Venlo... Dat voelde goed :) Het was raar om weer thuis te zijn. Je hebt meer dan één kamer waarin je je kunt begeven en je kunt steeds nieuw bestek pakken, want daar hebben ze de afwasmachine voor uitgevonden!
Dit hele weekend was heerlijk en heb er geen spijt van dat ik deze kans genomen heb. Zaterdag hebben we de verjaardag van Bas gevierd en het voelde alsof ik nooit weggeweest was! Het was erg fijn om iedereen weer te zien en om Bas even een echte knuffel te geven in plaats van skype :)
De maandag ging de Deense taxi weer richting Denmark. Het voelde zelfs alsof ik ook naar 'huis' ging, dit voelt ook echt als mijn thuis deze 4 maanden. Met een tas vol bepakt met voedsel, kleren en een boboti restje ging ik weer naar 'huis'. Deze reis ging gelukkig iets sneller... 6 uurtjes! Zo kan het dus ook.

Vanaf dinsdag begon het normale leventje weer. Miri, year 2 teacher, kwam naar me toe en zei dat de kinderen hele tijd aan het zeuren waren en vroegen wanneer ik nou terugkwam om hun les te geven, haha! Dat was leuk om te horen, ze hadden me allemaal wel gemist :) De lesdagen waren vrij normaal en alles verliep goed.

Woensdagmiddag zijn Diana en ik naar het centrum gegaan waar we met vier Nederlanders af hadden gesproken. Tjeu, een jongen uit Groningen die we kennen van het IP in Roemenië, had een buitenlandse studiereis georganiseerd in Esbjerg. 's Avonds zijn we met hun naar een handbalwedstrijd geweest. Erg gezellig om even in het Nederlands te kletsen!! Het handbal was echt geweldig om te zien, zoveel energie en actie!! Komende handbalwedstrijd ben ik er weer bij samen met Adika, we krijgen namelijk soms gratis kaartjes voor handbal van de stageschool. Dit komt omdat ze sponsor zijn, dus daar zeggen we geen nee tegen!! :)

Ieder jaar heeft iedere klas een assembly, dit is een bijeenkomst in de gym waar ouders, leraren en leerlingen ook aanwezig zijn. De leerlingen van een bepaalde groep laten aan de rest zien, wat ze hebben geleerd in dat jaar. Het is een soort educatieve musical. Year 4 had hun assembly afgelopen vrijdag, hier heb ik bij geholpen en foto's/video's gemaakt. Het was geweldig om die kindjes dit te zien doen, van Duits en Spaans naar Physical Education... Ze lieten van alle vakken een stukje zien en horen, erg leuk!!
Die vrijdagavond heb ik samen met Diana een wandeling gemaakt langs de haven en hebben we een filmpje gekeken.

De zaterdag ben ik 's middags samen met Adika en Ann (allebei van de stageschool) naar de voetbalwedstrijd geweest: FC Vestsjælland - Esbjerg fb. Esbjerg had deze wedstrijd dik moeten winnen, maar het werd alweer 0-0... Blijkbaar heeft ons gejuich voor de Nederlander 'Mick van Buren' niet geholpen, haha! Men zei dat deze en de vorige wedstrijd de twee slechtste wedstrijden waren... Dus het kan alleen maar beter worden!
Na deze wedstrijd zijn we naar het centrum gegaan waar Quintin, een Franse jongen die in ons Deense klasje zit, ons vergezelde. We hebben wat gegeten bij een Vietnamees restaurantje, was heerlijk!! Daarna zijn we nog wat wezen drinken in een café waar een bandje zorgde voor live muziek. Daar heb ik toch maar een Tuborg pilsje gedronken, haha!! Na een gezellige avond is iedereen naar z'n eigen stulpje gegaan.

Vandaag wordt een zonnige zondag. Zometeen nog wat voorbereiden voor komende week en dan ga ik 's middags richting Diana. Misschien dat ik even een tussenstop maak bij het strand, even zon absorberen.

Komende week is een week met, tot nu toe, geen bijzonderheden. Over 2 weken is het paasvakantie en dan heb ik een dikke week vakantie. Het laatste weekend van de paasvakantie ga ik met Bas naar Oslo, daar kijk ik erg naar uit!!! :) :)

Dit was het weer voor vandaag. Ik wens iedereen een hele fijne zonnige zondag (want volgens 3FM, mijn nieuwsbron, is het ook lekker weer in Nederland, haha!). Tot de volgende keer. Vi ses!

Sanna

  • 01 April 2014 - 21:46

    Gioia:

    Hé Santje,

    Wederom een leuk verhaal!
    Wat maak je toch veel mee! Dit is natuurlijk alleen maar goed, dan weet ik ook dat het goed gaat.
    Een wedstrijd en een pilsje op zijn tijd.....
    Geniet maar lekker, we zien elkaar weer snel,

    Dikke kus, Gioia
    Ook groetjes en een kus van Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanna

Hoi, mijn naam is Sanna (dus niet Sanne) en ben 21 jaar. Momenteel zit ik in het 4e leerjaar en probeer ik in juli mijn diploma voor de Bachelor van Sports & Education te behalen. Voordat ik dit prachtige papiertje mag binnenhalen, dien ik een afstudeerstage te lopen. Mijn afstudeerstage ziet er iets anders uit dan bij de 'normale' studenten. Mijn stage vindt namelijk plaats op Esbjerg International School. Dit is een internationale school gelegen in het plaatsje Esbjerg (aan de Westkust van de provincie Jutland van Denemarken). Hier zal ik de lessen van het vak 'physical education' verzorgen voor alle jaren (basisschool- en middelbare schoolleeftijd). Op deze school hoop ik veel nieuwe ervaringen op te doen. Niet alleen binnen het onderwijs, maar ook binnen de cultuur. Daarbij woon ik 4 maanden op mezelf in een land waar ik de taal (nog) niet van spreek. Tijdens mijn verblijf probeer ik de Deense taal onder de knie te krijgen en mijn Engels te verbeteren. Het is een hele uitdaging voor mijn vaardigheden wat betreft lesgeven als lichamelijke opvoeding docente, maar tevens net zo'n uitdaging voor mij als persoon. Ik zal zeker up's en down's meemaken, maar dat heb ik er wel voor over. Al met al hoop ik hier veel te leren en mee te maken :)

Actief sinds 11 Jan. 2014
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 8663

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 31 Mei 2014

Afstudeerstage in Esbjerg (DK)

Landen bezocht: