Eerste stageweek zit erop! - Reisverslag uit Esbjerg, Denemarken van Sanna Ven - WaarBenJij.nu Eerste stageweek zit erop! - Reisverslag uit Esbjerg, Denemarken van Sanna Ven - WaarBenJij.nu

Eerste stageweek zit erop!

Blijf op de hoogte en volg Sanna

08 Februari 2014 | Denemarken, Esbjerg

Het is inmiddels al zaterdag 8 februari. De tijd vliegt! Ben nu anderhalve week hier.
Mijn laatste verslag ging over maandag en dinsdag, wat twee intensieve dagen waren omdat alles nog nieuw was, ik was dan ook erg moe hierna!
De woensdag, donderdag en vrijdag verliepen wat mij betreft iets soepeler en waren minder vermoeiend.
De woensdag was een korte dag met maar één blokuurtje van Year 9. Die avond waren Bas en ik uitgenodigd bij Diana en Mads (in het centrum van Esbjerg) om bij hun 's avonds te komen eten. We hebben genoten van een heerlijk Deens diner: Aardappels, varkensvlees, jus en rode kool... Ook stond er een bak met naturel chips op tafel... Dat hoorde er blijkbaar bij, was wel lekker trouwens! Na het diner hebben we de Deense versie van pictionary gespeeld, team Holland tegen team Denmark... En ja hoor, wie won? Team Holland natuurlijk ;) Hehe, dat was wel even een leuke overwinning. Gezellige avond gehad, daarna weer op de fiets naar ons eigen stulpje.

De donderdag was voor mij een lange dag op mijn stageschool. Had les van 9:10 tot 15:00 en vervolgens nog Deense les van 15:00 tot 17:00. Voor Bas was het ook een erg lange dag, want hij zat al die tijd alleen in mijn kamer. Daar kon ik helaas ook niets aan doen... Maar we hebben het overleefd! De Deense les was erg leuk en leerzaam trouwens. Dit was gewoon in de docentenkamer op school, samen met een aantal Amerikaanse, Engelse, Franse en Roemeense mensen (niet allemaal van de school, maar ook van buitenaf). Alhoewel het hun 4e les was, kon ik aardig bijbenen. Het praten met Diana en af en toe wat Deens proberen te leren heeft dus toch wel geholpen! Ik vond het erg leuk en kijk uit naar mijn volgende les.

De vrijdag had ik maar één uurtje op het programma staan, Year 3 om 9:10. Echter toen ik op school kwam, was (bijna) iedereen verkleed! De kindjes waren verkleed van spiderman tot prinses, piraat tot kangaroo, haai tot mummie... Echt heel leuk om te zien. Het was namelijk het begin van Fastelavn (vasteloavend). Dat had ik hier en daar wel opgepikt, maar wist niet dat het die dag was... De gymles ging dus niet door vanwege alle mooie kostuums. Bas is rond 10:00 naar mijn school gefietst waarna ik hem een korte rondleiding gegeven heb. Ik zal ook wat foto's toevoegen van mijn school die ik met mijn mobiel genomen heb.

De zaterdag is een relax en chill dagje. Het weer dwingt ons ook een beetje... We hebben de olympische spelen gekeken op een Russische livestream waarbij we alleen maar de naam 'Sven Kramer' af en toe eruit konden halen, voor de rest was er geen touw aan vast te knopen.
Morgen weer een regenachtige dag. Vanaf maandag zou het beter worden, dan gaan Bas en ik met de veerboot naar het waddeneiland Fanø. Dus dat wordt een leuke dag! (Heb namelijk de komende week vakantie!)

Meer heb ik niet te melden. Verder gaat alles goed hier... Voor diegene die wil, ik ben altijd bereikbaar via skype voor een praatje :) Tot gauw!

Sanna

  • 08 Februari 2014 - 19:56

    Ome Rob. (tante) Laurence:

    Ja Ja..., Bas alleen..., volgens mij was Carlsberg ook bij hem!

    Leuk om te lezen Sanna, dat je je vermaakt!!!
    Blijf schrijven, dan blijven wij je volgen!!!
    Dikke kus van ons allemaal, groetjes Laurence en Rob.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanna

Hoi, mijn naam is Sanna (dus niet Sanne) en ben 21 jaar. Momenteel zit ik in het 4e leerjaar en probeer ik in juli mijn diploma voor de Bachelor van Sports & Education te behalen. Voordat ik dit prachtige papiertje mag binnenhalen, dien ik een afstudeerstage te lopen. Mijn afstudeerstage ziet er iets anders uit dan bij de 'normale' studenten. Mijn stage vindt namelijk plaats op Esbjerg International School. Dit is een internationale school gelegen in het plaatsje Esbjerg (aan de Westkust van de provincie Jutland van Denemarken). Hier zal ik de lessen van het vak 'physical education' verzorgen voor alle jaren (basisschool- en middelbare schoolleeftijd). Op deze school hoop ik veel nieuwe ervaringen op te doen. Niet alleen binnen het onderwijs, maar ook binnen de cultuur. Daarbij woon ik 4 maanden op mezelf in een land waar ik de taal (nog) niet van spreek. Tijdens mijn verblijf probeer ik de Deense taal onder de knie te krijgen en mijn Engels te verbeteren. Het is een hele uitdaging voor mijn vaardigheden wat betreft lesgeven als lichamelijke opvoeding docente, maar tevens net zo'n uitdaging voor mij als persoon. Ik zal zeker up's en down's meemaken, maar dat heb ik er wel voor over. Al met al hoop ik hier veel te leren en mee te maken :)

Actief sinds 11 Jan. 2014
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 8675

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 31 Mei 2014

Afstudeerstage in Esbjerg (DK)

Landen bezocht: