To dage i København - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Sanna Ven - WaarBenJij.nu To dage i København - Reisverslag uit Kopenhagen, Denemarken van Sanna Ven - WaarBenJij.nu

To dage i København

Blijf op de hoogte en volg Sanna

13 April 2014 | Denemarken, Kopenhagen

Daar ben ik weer!!!
Ik zal even een verslagje maken van de afgelopen week met een aantal hoogtepunten.

Stage loopt nog steeds goed. Deze week heb ik bij de secondary klassen (5 t/m 9) mijn praktijkonderzoek afgerond. Dit betekent dat ik nu kan beginnen met het verwerken van alle informatie die ik gedurende de lessenreeks (4 lessen handbal) heb opgedaan. Dit wordt een taak voor deze week, aangezien ik vakantie heb en verder geen plannen heb tot en met vrijdag.

Woensdagavond ben ik met Adika naar de kwartfinale van dames handbal geweest. Dit was een spektakel! Het was geweldig om te zien... De eindstand was 32 - 34 voor de tegenstanders. Adika en ik stonden op en applaudisseerden (wat een raar woord..) met de gedachte dat ze verloren hadden. Alleen vonden wij het er vrij raar uit zien hoe zij hun verlies verwerkten. Ze waren namelijk aan het juichen en sprongen met z'n allen op en neer. We snapten er niks van. Nadat we het aan een vrijwilliger vroegen, waaruit bleek dat ze de vorige wedstrijd gewonnen hadden waardoor het puntensaldo goed genoeg was voor de halve finale! :) Na de wedstrijd kwamen we er ook achter dat de topscoorder een Nederlander was, haha, toch wel een beetje trots :)

De vrijdagochtend hielp ik mee met de assembly van Year 1. Dit is het klasje van Adika en omdat zij uit Nieuw Zeeland komt, stond de assembly in het teken van dit land. De kinderen hadden de Haka (de 'dans' die rugby spelers uitvoerden voor een wedstrijd) en nog vele andere liedjes ingestudeerd. Ik begon de assembly met een paar feitjes van Nieuw Zeeland, wat wel apart was want ik wist zelf vrij weinig van dit land. Sam en ik fungeerden daarna als de rugby spelers die 'bang' gemaakt werden door de Haka van Year 1. Haha dit was geweldig! Wat een energie hebben die kindjes. Het publiek vond het ook prachtig. Na de assembly had ik precies 1 uur en 10 minuten om naar huis te racen, om te kleden, tas te pakken en naar het station te racen om vervolgens de trein van 12:44 te pakken richting Kopenhagen!! Zoals altijd was ik natuurlijk veel te vroeg en moest ik zelfs wachten op de trein. Maar het zonnetje scheen dus daar had ik geen moeite mee.
Na 3 uur in de trein gezeten te hebben (wat trouwens niet heel erg was, want het uitzicht was prachtig, vooral over de brug van Fyn naar Sjælland), kwam ik aan bij de universiteit van Diana. Daar hebben we even gerelaxed met wat klasgenootjes om de vakantie in te luiden.
Vervolgens hebben we met 2 klasgenootjes van Diana wat gegeten en zijn we naar een cocktailbar gegaan. Bij één van hen konden we overnachten, dat was erg fijn aangezien ze in het centrum woonde.
De zaterdag hebben we besteed om ALLES maar dan ook echt alles van Kopenhagen te zien en dat resulteert zich natuurlijk in een dikke blaar op mijn kleine teen, maar het was het waard. We hebben de hele dag rond gelopen en hadden onze eigen gids. Één van de klasgenootjes leidde ons tot ongeveer 1 uur 's middags rond, dat was erg fijn want Diana en ik zouden bij de eerste kruising al de verkeerde kant op gegaan zijn. We hebben het volgende gezien: den lille havfrue (de kleine zeemeermin), Nyhavn, Amalienborg (Paleis van de koningin), Vor Frelsers Kirke (hoge kerk waar we naar de top zijn gelopen), het centrum, Tivoli (een oud pretpark midden in Kopenhagen met de oudste houten achtbaan van heel Europa) en... De zon!! De zon was aanwezig, dat was super! Om 18:30 zijn we de trein ingestapt en ging de reis weer naar Esbjerg.
Het was een super tripje en Kopenhagen is een geweldige stad met veel dingen om te zien en te bezoeken. Natuurlijk hadden we erg veel geluk met het weer.

Over een weekje zit ik alweer in Oslo... Ik gebruik deze week even om mijn voetjes weer op te laden zodat ik er weer tegenaan kan volgend weekend!! Ik heb er erg veel zin in en vooral zin om Bas weer te zien :)

Have en god aften og vi ses snart!
Sanna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanna

Hoi, mijn naam is Sanna (dus niet Sanne) en ben 21 jaar. Momenteel zit ik in het 4e leerjaar en probeer ik in juli mijn diploma voor de Bachelor van Sports & Education te behalen. Voordat ik dit prachtige papiertje mag binnenhalen, dien ik een afstudeerstage te lopen. Mijn afstudeerstage ziet er iets anders uit dan bij de 'normale' studenten. Mijn stage vindt namelijk plaats op Esbjerg International School. Dit is een internationale school gelegen in het plaatsje Esbjerg (aan de Westkust van de provincie Jutland van Denemarken). Hier zal ik de lessen van het vak 'physical education' verzorgen voor alle jaren (basisschool- en middelbare schoolleeftijd). Op deze school hoop ik veel nieuwe ervaringen op te doen. Niet alleen binnen het onderwijs, maar ook binnen de cultuur. Daarbij woon ik 4 maanden op mezelf in een land waar ik de taal (nog) niet van spreek. Tijdens mijn verblijf probeer ik de Deense taal onder de knie te krijgen en mijn Engels te verbeteren. Het is een hele uitdaging voor mijn vaardigheden wat betreft lesgeven als lichamelijke opvoeding docente, maar tevens net zo'n uitdaging voor mij als persoon. Ik zal zeker up's en down's meemaken, maar dat heb ik er wel voor over. Al met al hoop ik hier veel te leren en mee te maken :)

Actief sinds 11 Jan. 2014
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 8672

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 31 Mei 2014

Afstudeerstage in Esbjerg (DK)

Landen bezocht: