Hello miss Sanna - Reisverslag uit Esbjerg, Denemarken van Sanna Ven - WaarBenJij.nu Hello miss Sanna - Reisverslag uit Esbjerg, Denemarken van Sanna Ven - WaarBenJij.nu

Hello miss Sanna

Blijf op de hoogte en volg Sanna

04 Februari 2014 | Denemarken, Esbjerg

Dinsdag 4 februari, Ådalshaven 17 ST TH2, Esbjerg (Danmark)

Mijn tweede stagedag is ook alweer voorbij, hieronder zal ik mijn ervaringen met jullie delen wat ik tijdens de twee eerste stagedagen heb opgedaan.

Maandag:
Ik werd om 8:00 verwacht op school. Mijn plan was om met de fiets te gaan, maar helaas had ik een lekke band gekregen zondagmiddag. Zondag was daarom een iets mindere dag omdat ik anderhalf uur heb moeten lopen met de fiets aan mijn hand... Zoekend naar een fietsenwinkel, terwijl de drie fietsenwinkels die ik uiteindelijk tegenkwam, dicht waren... (zondag)...
Oké, maar dat is geweest. Ik heb zondagavond mijn begeleider (Sam) gebeld of iemand mij zou kunnen komen ophalen maandagochtend. Later die avond kreeg ik een sms'je dat hij de directeur (!!) had geregeld, dus dat was wel speciaal haha!
Maandagochtend opgehaald door de directeur, gezellig gekletst natuurlijk. Iedere eerste maandag van de maand is er een 'assembly' in de gymzaal waar alle studenten bij elkaar komen en er wordt samengevat wat er deze maand allemaal op het programma staat. Als eerste werd ik voorgesteld. "A friend is going to joing us, she will teach PE. Say hello to miss Sanna", het was erg leuk om na deze aankondiging alle studenten in koor "Hello miss Sanna" te horen zeggen! Dat deed wel wat.
Daarna heb ik de lessen van Year 2,3 en 4 (de lagere klassen) bijgewoond en geobserveerd. Het eerste wat me opviel in de gymzaal was dat er geen banken stonden. Ik miste die fijne banken van Janssen en Fritsen wel hoor! Die zijn bij iedere les wel te gebruiken als verhoogd vlak, afscheiding, als goal of als bank zelf natuurlijk. Maar goed, daar zullen ze vast een goede reden voor hebben. De rest van het materiaal zag er normaal uit, alle basis dingen waren aanwezig.
De sfeer op de school is erg aangenaam. Ik voel me welkom en iedereen is behulpzaam. Iedereen probeert zo goed mogelijk Engels te spreken, ook al zijn het twee Denen tegen elkaar die samen een gesprek voeren, dit doen ze nog in het Engels! Het lijkt trouwens wel alsof iedere Deen die ik spreek wel eens in Amsterdam is geweest en het 'such a beautiful city' vindt. Dat is namelijk het eerste wat ze zeggen als ik zeg dat ik uit Nederland kom. "Oh Holland, I've been there once, I really like Amsterdam and the cheese!" Alsof Nederland alleen maar uit Amsterdam bestaat... Ach ja...
's Avonds heb ik Bas van het station gehaald die mij vergezeld de komende week :) Erg gezellig.

Dinsdag:
Vandaag was ik om 10:00 op school, want de les begon om 10:10. Dit keer observeerde ik de les van Year 7/8. Deze klas had een lesje basketbal. Interessant om te zien dat de les eerst wordt begonnen met een sessie rekken en strekken van wel 10 minuten lang... Het was zo stil dat je een naald kon horen vallen. Dit was in geen van mijn vorige stageklassen mogelijk geweest denk ik! Hier stond ik dus wel van te kijken.
Daarnaast was deze dag een mooie dag omdat ik mijn fiets van de fietsenmaker kon halen en internet heb aangesloten :) Dat was dus erg fijn, en daarom typ ik dit verslag ook vanuit mijn kamer en niet vanuit de Mac! Zit toch wel wat comfortabeler moet ik zeggen.

Dit zijn twee korte samenvattingen van mijn twee eerste stagedagen. Ook ben ik al uitgenodigd om de Deense les met enkele Engelse en Amerikaanse docenten bij te wonen op de donderdagmiddag van 3 tot 5, dus dat ga ik zeker doen. Daarbij ben ik ook al uitgenodigd om op vrijdagmiddag te gaan badmintonnen met wat collega's in de gymzaal op school. Erg leuk dus allemaal!! Ik zal ze wel eens laten zien hoe ze badmintonnen in Nederland ;)

Dit was het wel zo'n beetje. Ik ben erg moe want de afgelopen dagen hebben veel energie gekost. Het voelt alsof ik er al een maand zit, terwijl het morgen pas een week is! Als ik eenmaal een vast ritme heb, zal het allemaal wel meevallen. Maar tot nu toe bevalt het me erg goed en zie ik het zeker zitten om me hier nog 4 maanden te vermaken :)

Groetjes vanuit Esbjerg en ook groetjes van Bas :)

  • 04 Februari 2014 - 23:50

    Marjan C.:

    Leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent. Ik heb het gevoel dat je een leuke tijd tegemoet gaat. Geniet ervan! Doe je ook de groeten aan mijn Basje.

  • 05 Februari 2014 - 08:16

    Bente:

    Je maakt genoeg mee zo te horen, leuk! Btw, die Denen weten ook wel hoe ze moeten badmintonnen, haha. Veel plezier!

  • 05 Februari 2014 - 09:41

    Sanna Van De Ven:

    Marjan, Ik heb het zeker naar mijn zin! En 'jouw Basje' ligt nu waarschijnlijk nog in dromenland haha! Gelijk heeft ie!
    Bente, Inderdaad, wie weet laten zij MIJ wel een poepie ruiken hehe. Gauw een keertje skypen:)

  • 05 Februari 2014 - 10:19

    Linda:

    Leuk verhaal Sanna!!

  • 05 Februari 2014 - 18:42

    Oma Ank':

    Ik ben trots op jou!!!!!!
    Blijf wel met m`n soep zitten.
    Geniet van je ervaringen.Gr. Opa en oma

  • 06 Februari 2014 - 09:47

    Dicky V.d. Wetering.:

    Wij opa en oma vinden het leuk jou te volgen.Geniet ervan. Groetjes ook aan Bas.

  • 06 Februari 2014 - 17:33

    Dennis:

    Hi Sanna, opgehaald worden door de directeur, dat heb ik nog nooit meegemaakt. En zeker niet op mijn eerste werkdag.... WOW!!
    Hopelijk kun je heel snel in je ritme komen en lekker genieten van je tijd in Denemarken. We houden contact. Dennis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanna

Hoi, mijn naam is Sanna (dus niet Sanne) en ben 21 jaar. Momenteel zit ik in het 4e leerjaar en probeer ik in juli mijn diploma voor de Bachelor van Sports & Education te behalen. Voordat ik dit prachtige papiertje mag binnenhalen, dien ik een afstudeerstage te lopen. Mijn afstudeerstage ziet er iets anders uit dan bij de 'normale' studenten. Mijn stage vindt namelijk plaats op Esbjerg International School. Dit is een internationale school gelegen in het plaatsje Esbjerg (aan de Westkust van de provincie Jutland van Denemarken). Hier zal ik de lessen van het vak 'physical education' verzorgen voor alle jaren (basisschool- en middelbare schoolleeftijd). Op deze school hoop ik veel nieuwe ervaringen op te doen. Niet alleen binnen het onderwijs, maar ook binnen de cultuur. Daarbij woon ik 4 maanden op mezelf in een land waar ik de taal (nog) niet van spreek. Tijdens mijn verblijf probeer ik de Deense taal onder de knie te krijgen en mijn Engels te verbeteren. Het is een hele uitdaging voor mijn vaardigheden wat betreft lesgeven als lichamelijke opvoeding docente, maar tevens net zo'n uitdaging voor mij als persoon. Ik zal zeker up's en down's meemaken, maar dat heb ik er wel voor over. Al met al hoop ik hier veel te leren en mee te maken :)

Actief sinds 11 Jan. 2014
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 8673

Voorgaande reizen:

29 Januari 2014 - 31 Mei 2014

Afstudeerstage in Esbjerg (DK)

Landen bezocht: